Tidligere coachingforedrag
Søg med ctrl+F
Hvordan bruger jeg min egen biografi som coach?
Filosofisk coaching i ledelsesudvikling af fodboldtrænere
Bæredygtig ledelse - Coaching, Kierkegaard og Lederskab
Re-thinking coaching for peak performance: What does “peak” really mean?
Coaching og Teamudvikling - Få dyb selvforståelse og forståelse for andre
Den gode karrieretransition
Narrativ idrætspsykologi i teori og praksis
Præstationspsykologi i teori og praksis
"Ledelse tirsdag formiddag kl. 10"
Resonans - Inspiration til en ny dialogpraksis?
Samtalen binder os sammen
Spiller på livets svære bane
A New Purpose for Socratic Questioning in Coaching
Praktisk filosofi og ledelse – et spørgsmål om hverdagstræning?
Lederskab i bevægelse
Dialogisk ledelsesudvikling og styrkelse af ledelseskollegiale resonansfællesskaber gennem narrativ samskabende praksis
Coaching i professionel fodbold – erfaringer fra superligaen og landsholdet
Relationelt mod på arbejdspladsen - om at vokse sig større som fællesskab
Opmærksomhedens filosofi – en dialog mellem frihed og kærlighed
Third wave CBC approaches and the future of coaching
De nye velfærdsdialoger
Existential Leadership – bringing philosophy into the business world
Fortællinger i arbejdslivet – bliv bedre til at forstå hinanden
Existential Coaching - Why the BIG philosophical questions matter when navigating life and career
"Coaching online - hvad er "best practice"?
The Science of Health & Well-being Coaching
Den vanskelige part i relationen - mig!
Tre former for mening
Sportspsykolog ved OL i Tokyo: På den største scene og midt under en pandemi
Den dialogiske udviklingskonsulent og leder
Know thy body! Integrative presence: A needs exchange through somatic responsiveness in dialogue
Kort & godt om coaching
Constructivist coaching in a nutshell
Kom med bag om erhvervstest - om tankerne bag udvikling af test til coaching og rekruttering
Hvornår har vi brug for en teambaseret organisation?
Lederen mellem tvivl og handlekraft – om paradokser i det personlige lederskab
Dialogisk ledelse – at forandre i fællesskab
Personvurderinger - et levn fra fortiden
Stemmen er en sladrehank - Om stemmens psykologi i coaching og ledelse
Krop og lederskab i professionel praksis
Aktiv Patientstøtte - coachende samtaler med patienter
At uddanne i læge-patientkommunikation
Meaning Based Coaching
Den svære samtale
Brug billeder til at skabe nye fortællinger
Kunsten at ville ét - eller hvad ledere kan lære af Kierkegaard
Hero coaching (story coaching)
Kunsten at flytte sig: Coaching og karriereudvikling
10 års jubilæums konference ”Coaching – forskning og praksis”
Dialogen i affektiv læring – når sanserne taler med
Af-professionalisering af coaching
Kan man coache en organisation?
Spørgsmålet er, hvad spørgsmålet gør
Samtalesaloner: Små skub til at få folk til at falde i snak
Coaching, selvet og identitet
Den kierkegaardske samtalesløjfe – et kierkegaardsk blik på dialogholderens selvforhold i tredje generationscoaching og protreptik
Når der skal mere til end coaching… - udvikling af teamsamarbejde i professionelle læringsfælleskaber
Kompasset til integritet og empowerment
Coaching og relationen – hvad er der brug for i samtalen?
Sund livsstil med sundhedscoaching
Coaching som kunsten at dvæle i dialogen
Protreptik som samtalepraksis – helt konkret
Coaching i komplekse forandringsprocesser
Coaching - versatilitet og eksistentiel forankring
Coaching af topledere – er det nu noget særligt?
What Coaching Might Learn from Narrative Therapy
Coachingbaseret ledelse i topfodbold
Coaching som metode til at styrke social kapital
High-performance coaching “for livet”
Mentor: Mellem coach og klog onkel
Sensemaking og coaching
Læring i praksis gennem undervisning og forskning
Eksistentiel coaching i præstationskontekster
Peak experience interview
Medarbejdermagt i ledelsesbaseret coaching
Selvet som fokus i coaching – set ud fra Søren Kierkegaard
Coaching i studievejledning
Gruppecoaching af etniske drenge
Muligheder, udfordringer og dilemmaer i forbindelse med coaching i en organisatorisk kontekst
Gruppecoaching af drenge på Rådmandsgade Skole
The Mindful Coach: Love, Compassion, and Neuroscience on the Playing Field
Coaching for employee engagement: The role of basic psychological need support and satisfaction
Re-authoring coaching
Empowerment based Health Coaching for Patients with Diabetes Type II
Hvad har performancekunst med coaching at gøre?
Coaching for Change: More than Focus and Outcomes
Coaching og dialogisk praksis i en relationel optik
Coachen som med-menneske - Coach-coachee relationen i hyperkompleksitetens tidsalder
Coaching og mentoring – det samme eller noget forskelligt?
3D Coaching - Når coaching møder design
Forandring gennem spørgsmål og fortællinger
Transformativ læring og coaching
Hvem er jeg – selvet som centralt emne i coaching og protreptik
Sundhedscoaching - på vej mod effektiv sundhedsfremme
The Health Change Approach to health coaching: theory, practice and applications in Australia and Canada
Mellem kastethed og frihed
Coaching og buddhistisk tænkning / filosofi
Kan du coache en kriminel?
Den reflekterende praktikers udfordring– at balancere mellem forskning, viden og praksis
Krop, kinæstetisk empati og pædagogisk tone i lære- og coachingprocesser
Positiv psykologi coaching - et phd-projekt om ekspertcoaches inddragelse af positiv psykologi forskning
Relationel coaching som del af ledelsespraksis i hæren
Kunstneren og håndværkeren. Coaching - hvordan skabes det ekstraordinære?
Delivering sport psychology inside English Premier league football clubs: Meeting the person not the footballer!
Coaching af grupper - betragtet som praksisfællesskaber
Coachingsamtalens egenart
Coaching - spiritualitetens refleks i det moderne
Ph.d.-coaching: Hvad er det særlige ved ph.d.-situationen og hvordan er man en god ph.d.-coach?
Mindfulness som del af samtaler og coaching i sundhedsvæsenet
Learning to take and make a role: A systems-psychodynamic perspective on management coaching
Moving from myths to meaning: Using the narrative spiral in coaching
Coaching i sundhedsvæsenet – praksiserfaring og forskning
Coaching som studiestøtte – intervention og evidens
Supporting clients in complex times
Coaching som narrativ-samskabende praksis – intervention og oplevede effekter
Kirkegaard som coach
Protokolcoaching – Gruppecoaching som ledelsesfaglig udvikling
Coaching som sundhedsydelse til ældre borgere
Transforming burnout from breakdown to break through
Bredden og dybden i evidensbegrebet i evidensbaseret coaching
Coaching som dialogisk læreproces
Ledelsesbaseret coaching – coaching som ledelsesdisciplin
Coaching - en motivationsskabende metode?
At stå i det åbne - kan en coach i grunden undre sig?
Coaching og ontologi
Om forholdet mellem coachens person og profession
Har organisationens størrelse nogen indflydelse på succes af et coaching program?
Leading with a nimble mind
Coaching Barometret – En survey over coachingens udbredelse og anvendelse blandt danske organisationer og virksomheder
Narrativ coaching som revolutionær hverdagsfilosofi
Developing an Integrated Model of Coaching Psychology
En formidlingsrække med det formål at bygge bro mellem forskning og praksis inden for coaching
Om coachingens kunst – og kunstig coaching
Contrasting traditions in mentoring and coaching research
Coaching – et refleksionsrum til personlig og social betydningsdannelse
Coaching som ledelseshandling i fusionsprocesser
Kroppens fortællinger i coachingprocessen
Narrative coaching – Theoretical foundations and application
Evidensbaseret coaching – Samtaler baseret på den bedst tilgængelige viden
Positive Psychology Coaching – Theoretical foundations and application
Udvikling og implementering af sundheds- og stresspolitikker i offentlige og private organisationer
Why would a successful executive hire a coach?
Hvad er protreptik? Og hvorfor havde denne disciplin så fremtrædende en plads fra Grækerne til oplysningstiden?
Anvendelse af coaching i en organisatorisk kontekst - og refleksioner over mulige konsekvenser heraf
Evidence and Practice of Positive Psychology Coaching: A close up look at interventions
Bedre balance - et projekt om sundhedscoaching
Applied sport psychology and mental training in relation to coaching
Tilmeld nyhedsbrev
Foredragsrækkens formål
Foredragsrækken ”Coaching – forskning og praksis” har til formål at bygge bro mellem forskning og praksis inden for coaching og coachingpsykologien og samtidig forankre coaching- og beslægtede praksisser i en forsknings- og udviklingsdiskurs.
Intentionen er at give ord til forskere og reflekterende praktikere, der belyser coaching, transformative dialoger og beslægtede emner i en erhvervs-, sundheds- eller sportsrelateret sammenhæng. EMCC Danmark er sponsor af foredragsrækken, som afholdes i auditorium elle webinar.
Programmet suppleres løbende.
Arrangør
Reinhard Stelter, Coaching Psychology Unit, Institut for Idræt, Københavns Universitet i samarbejde med European Mentoring & Coaching Council (EMCC)
Coaching Psychology Unit University of Copenhagen blev etableret for at igangsætte og koordinere tværfaglig forskning samt uddannelse og formidling inden for coaching.