Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  • Stine Frydendal
Dette projekt omhandler et eksempel på, hvordan peer-feedback er forsøgt
implementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et helt
kursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
OriginalsprogDansk
TitelImproving University Science Teaching and Learning : Pedagogical Projects 2022
RedaktørerAxel A. Andersen Arias, Frederik Voetmann Christiansen
Antal sider11
UdgivelsesstedCopenhagen
ForlagDepartment of Science Education, University of Copenhagen
Publikationsdato2022
Sider335-345
Kapitel25
StatusUdgivet - 2022
NavnImproving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects
Vol/bind17
ISSN1904-2000

Bibliografisk note

CURIS 2022 NEXS 226

ID: 320015032