Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Standard

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser. / Jensen, Hanne Nexø.

I: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], Bind 18, Nr. 34, 2023, s. 74-77.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Harvard

Jensen, HN 2023, 'Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser', Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], bind 18, nr. 34, s. 74-77. <https://dun-net.dk/media/2487600/dut34_jensen_paedagogisk_kompetenceudvikling.pdf>

APA

Jensen, H. N. (2023). Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser. Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online], 18(34), 74-77. https://dun-net.dk/media/2487600/dut34_jensen_paedagogisk_kompetenceudvikling.pdf

Vancouver

Jensen HN. Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser. Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 2023;18(34):74-77.

Author

Jensen, Hanne Nexø. / Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser. I: Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online]. 2023 ; Bind 18, Nr. 34. s. 74-77.

Bibtex

@article{a881ca74589043b29065edb2bf6794ba,
title = "P{\ae}dagogisk kompetenceudvikling p{\aa} de videreg{\aa}ende uddannelser",
abstract = "Madelung, B. (2022). P{\ae}dagogisk kompetenceudvikling p{\aa} videreg{\aa}ende uddannelser. Frederiksberg. Frydenlund.Er du ansvarlig for p{\ae}dagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forst{\aa} rammerne for egne muligheder for p{\ae}dagogisk opkvalificering, kan h{\aa}ndbogen P{\ae}dagogisk kompetenceudvikling p{\aa} videreg{\aa}ende uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af p{\ae}dagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forst{\aa} samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med {\o}velser undervejs, der kan bruges til at ”{\textquoteright}overs{\ae}tte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer pr{\ae}sentation af mange konkrete v{\ae}rkt{\o}jer. ",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, p{\ae}dagogisk kompetenceudvikling, organisatorisk kontekst, ledelse og strategi, universitetsundervisere",
author = "Jensen, {Hanne Nex{\o}}",
year = "2023",
language = "Dansk",
volume = "18",
pages = "74--77",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "34",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

AU - Jensen, Hanne Nexø

PY - 2023

Y1 - 2023

N2 - Madelung, B. (2022). Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser. Frederiksberg. Frydenlund.Er du ansvarlig for pædagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forstå rammerne for egne muligheder for pædagogisk opkvalificering, kan håndbogen Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af pædagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forstå samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med øvelser undervejs, der kan bruges til at ”’oversætte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer præsentation af mange konkrete værktøjer.

AB - Madelung, B. (2022). Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser. Frederiksberg. Frydenlund.Er du ansvarlig for pædagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forstå rammerne for egne muligheder for pædagogisk opkvalificering, kan håndbogen Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af pædagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forstå samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med øvelser undervejs, der kan bruges til at ”’oversætte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer præsentation af mange konkrete værktøjer.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - pædagogisk kompetenceudvikling

KW - organisatorisk kontekst

KW - ledelse og strategi

KW - universitetsundervisere

M3 - Anmeldelse

VL - 18

SP - 74

EP - 77

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 34

ER -

ID: 346450181