Digitale sprogværktøjer: En hjælper i elevernes læreproces og sprogpraksis

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Denne publikation er resultatet af projektet Digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen, hvor lærere og elever fra i alt otte gymnasieskoler har eksperimenteret med og undersøgt anvendelsen af digitale teknologier i sprogfagene i perioden 2021-2023. Samtlige projekter er støttet af NCFF.

Fire af skolerne har arbejdet inden for temaet Digitale værktøjer, mens de øvrige fire har arbejdet inden for temaet Verdensborger.

Sproglærere i alle otte projekter har udviklet undervisningsforløb med inddragelse af digitale værktøjer for at undersøge, hvorvidt og hvordan digitale teknologier kan bidrage til elevernes interesse og motivation for fremmedsprog.

Dette perspektiv er omdrejningspunktet for denne publikation, som samler erfaringerne fra den halvdel af skolerne, der har haft fokus på temaet Digitale sprogværktøjer.
OriginalsprogDansk
ForlagDet Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF)
Antal sider37
StatusUdgivet - 27 feb. 2024

ID: 387284767