Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser : Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. / Winther, Helle.

I: Unge Paedagoger, Bind 2017, Nr. 1, 2017, s. 36-44.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Winther, H 2017, 'Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori', Unge Paedagoger, bind 2017, nr. 1, s. 36-44.

APA

Winther, H. (2017). Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Unge Paedagoger, 2017(1), 36-44.

Vancouver

Winther H. Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Unge Paedagoger. 2017;2017(1):36-44.

Author

Winther, Helle. / Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser : Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. I: Unge Paedagoger. 2017 ; Bind 2017, Nr. 1. s. 36-44.

Bibtex

@article{96ed290d53c44a1791aba340fbe0bd3c,
title = "Bev{\ae}gelse og flow i b{\o}rn og unges l{\ae}re-, v{\ae}re- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisn{\ae}r bev{\ae}gelsespsykologisk teori",
abstract = "B{\o}rn og unge lever og l{\ae}rer i h{\o}j grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisn{\ae}r bev{\ae}gelsespsykologisk teori. Bev{\ae}gelsesteorien s{\ae}tterfokus p{\aa} den professionelles muligheder for at kunne underst{\o}tte positive udviklingsprocesser. Den belyser ogs{\aa}, hvorfor bev{\ae}gelsesundervisning kan {\aa}bne for flow og f{\ae}llesskab i l{\ae}re- og v{\ae}reprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et l{\ae}ringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bev{\ae}gelsesforst{\aa}else kan nemlig {\aa}bne for et v{\ae}ld af potentialer.",
author = "Helle Winther",
note = "CURIS 2017 NEXS 078",
year = "2017",
language = "Dansk",
volume = "2017",
pages = "36--44",
journal = "Unge Paedagoger",
issn = "0106-5386",
publisher = "Foreningen Unge Paedagoger",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser

T2 - Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori

AU - Winther, Helle

N1 - CURIS 2017 NEXS 078

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætterfokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.

AB - Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætterfokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2017

SP - 36

EP - 44

JO - Unge Paedagoger

JF - Unge Paedagoger

SN - 0106-5386

IS - 1

ER -

ID: 174129824