Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætter
fokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
fokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 2017 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 36-44 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2017 |
Bibliografisk note
CURIS 2017 NEXS 078
ID: 174129824