Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Standard
Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet. / Eriksen, Tine Rask; Samson, Dorte; Vinberg, Lisbeth.
I: Sygeplejersken, Bind 108, Nr. 17, 2008, s. 56-60.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet
AU - Eriksen, Tine Rask
AU - Samson, Dorte
AU - Vinberg, Lisbeth
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner
AB - Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner
KW - Faculty of Humanities
KW - sygeplejeuddannelse
KW - klasserumsforskning
KW - omsorgskvalifikationer
KW - identitut som sygeplejerske
KW - nurse education
KW - classroom research
KW - care qualifications
KW - idententy as a nurse
M3 - Journal article
VL - 108
SP - 56
EP - 60
JO - Sygeplejersken
JF - Sygeplejersken
SN - 0106-8350
IS - 17
ER -
ID: 9589861