PLAYMORE
Play-Based Motor Cognitive Training for Improved Reading
Læsning er en kompleks færdighed, som har en essentiel rolle i det moderne samfund. Dog læser alle børn ikke lige godt, hvorfor det er vigtigt at undersøge potentielle strategier til at øge børns læseevner. Dette projekt ønsker at undersøge, hvordan legebaseret motorisk- og kognitiv træning kan forbedre læseevnen for børn.
Eleverne, Ellie og Adele, er nogle af de børn, som deltog i Playmore projektet. De fortæller om projektet og at bevægelse i danskundervisningen er sjovt.
I projektet deltog bl.a. også to idrætsstuderende, Jonathan og Ida, der fortæller om deres oplevelser med at koble bevægelse med danskundervisning.
Eleverne i 0.C fra Randersgade skole på Østerbro i København var nogle af de børn, der deltog i Playmore-projektet. Filmen giver et indblik i børnenes aktiviteter og de tre grupper, som de blev opdelt i; en finmotorisk gruppe, en grovmotorisk gruppe og en kontrolgruppe.