1. december 2023

Dans med 100 ledere

dans

Lektor Helle Winther dansede den 29. og 30. november 2023 med 100 ledere fra danske universiteter på en landsdækkende Ledelseskonference. Konferencen havde fokus på AI med titlen ”Ledelse i universitetssektoren under digital transformation.”

Kolding Fjord

Helle var inviteret til at holde oplæg om KROPPENS SPROG I LEDERENS PRAKSIS og dermed sætte fokus på betydningen af tillid, resonans og det intuitive kropslige sprog.

Lokalet var fyldt med bevægelsesglæde og tillidsvækkende kommunikation. Afslutningvis prøvede lederne også ”THE FIVE LEADERSHIP ASANAS”. Det er en forskningsbaseret meditativ bevægelsespraksis, der er for nyligt er udviklet til professionelle igennem projektet “Wise and Moving Leaders”.

Helle Winther, ledelsesfilosof Michael Højlund Larsen og en gruppe erfarne ledere har udviklet denne praksis med inspiration fra holistiske danseformer, danseterapi, yoga, filosofi og bevægelsespsykologi.

Konferencen var arrangeret af AEU (Administrativ Efteruddannelse for Universitetsansatte) og danske universiteter, heriblandt Jane Søgård Ledelses- og organisationskonsulent Københavns Universitet samt repræsentanter fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet.