Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU

Research output: Book/ReportReportCommunication

Standard

Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU. / Damsholt, Tine; Jensen, Hanne Nexø.

Københavns Universitet, 2024. 44 p.

Research output: Book/ReportReportCommunication

Harvard

Damsholt, T & Jensen, HN 2024, Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU. Københavns Universitet.

APA

Damsholt, T., & Jensen, H. N. (2024). Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU.

Vancouver

Damsholt T, Jensen HN. Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU. Københavns Universitet, 2024. 44 p.

Author

Damsholt, Tine ; Jensen, Hanne Nexø. / Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU. Københavns Universitet, 2024. 44 p.

Bibtex

@book{2bad2db1b3a44b45a5e6bedfad8f5a5c,
title = "H{\aa}ndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration p{\aa} KU",
abstract = "H{\aa}ndbogen indeholder inspiration og erfaringer fra fors{\o}g og konkrete undervisningsforl{\o}b med integration af forskning og undervisning p{\aa} KU.Form{\aa}let er at bidrage til den fortsatte udvikling af universitetets uddannelser og af undervisningsformer og -praksis, s{\aa} de s{\aa} vidt muligt tilgodeser b{\aa}de studerendesl{\ae}ring og undervisernes forskning ved at udvikle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber og f{\ae}lles skabelse af ny viden. For at styrke disse l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber i praksis er der udviklet et f{\ae}lles sprog og en typologi for forsknings-undervisnings-integration: FUI. M{\aa}lgruppen er bl.a. undervisere, fagansvarlige, studieledere og uddannelsesadministratorer.",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Forsknings-undervisnings-integration, eksperimenter, implementering, evaluering",
author = "Tine Damsholt and Jensen, {Hanne Nex{\o}}",
year = "2024",
month = aug,
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7629-032-0",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU

AU - Damsholt, Tine

AU - Jensen, Hanne Nexø

PY - 2024/8

Y1 - 2024/8

N2 - Håndbogen indeholder inspiration og erfaringer fra forsøg og konkrete undervisningsforløb med integration af forskning og undervisning på KU.Formålet er at bidrage til den fortsatte udvikling af universitetets uddannelser og af undervisningsformer og -praksis, så de så vidt muligt tilgodeser både studerendeslæring og undervisernes forskning ved at udvikle læringsfællesskaber og fælles skabelse af ny viden. For at styrke disse læringsfællesskaber i praksis er der udviklet et fælles sprog og en typologi for forsknings-undervisnings-integration: FUI. Målgruppen er bl.a. undervisere, fagansvarlige, studieledere og uddannelsesadministratorer.

AB - Håndbogen indeholder inspiration og erfaringer fra forsøg og konkrete undervisningsforløb med integration af forskning og undervisning på KU.Formålet er at bidrage til den fortsatte udvikling af universitetets uddannelser og af undervisningsformer og -praksis, så de så vidt muligt tilgodeser både studerendeslæring og undervisernes forskning ved at udvikle læringsfællesskaber og fælles skabelse af ny viden. For at styrke disse læringsfællesskaber i praksis er der udviklet et fælles sprog og en typologi for forsknings-undervisnings-integration: FUI. Målgruppen er bl.a. undervisere, fagansvarlige, studieledere og uddannelsesadministratorer.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - Forsknings-undervisnings-integration

KW - eksperimenter

KW - implementering

KW - evaluering

M3 - Rapport

SN - 978-87-7629-032-0

BT - Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU

CY - Københavns Universitet

ER -

ID: 405074618