Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Dokumenter

Lisbeth Haastrup, Anna Karlskov Skyggebjerg, Merete Cornet Sørensen, Finn Holst, Sven-Erik Holgersen, Charlotte Svendler Nielsen, Lise Sattrup, Tatiana Chemi, Egil Bjørnsen, Helene Illeris, Mads Haugsted, Niels Græsholm, Julie Bogetoft Mortensen

Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagStatens Kunstfond
Antal sider32
ISBN (Trykt)978-87-92681-00-3
StatusUdgivet - 2017

Bibliografisk note

CURIS 2017 NEXS 384

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 196907545