Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Dokumenter
- Haastrup et al_Effekten_af_boern_og_unges_moede_med_kunst_endelig_2017_(Rapport)
Forlagets udgivne version, 1,25 MB, PDF-dokument
Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Statens Kunstfond |
Antal sider | 32 |
ISBN (Trykt) | 978-87-92681-00-3 |
Status | Udgivet - 2017 |
Bibliografisk note
CURIS 2017 NEXS 384
Links
- https://www.kunst.dk/publikationer/2017/effekten-af-boern-og-unges-moede-med-kunst/
Forlagets udgivne version
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 196907545