Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst : Forslag til Forskningsdesign. / Haastrup, Lisbeth; Skyggebjerg, Anna Karlskov; Sørensen, Merete Cornet; Holst, Finn; Holgersen, Sven-Erik; Svendler Nielsen, Charlotte; Sattrup, Lise; Chemi, Tatiana; Bjørnsen, Egil; Illeris, Helene; Haugsted, Mads; Græsholm, Niels; Mortensen, Julie Bogetoft.

København : Statens Kunstfond, 2017. 32 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

Haastrup, L, Skyggebjerg, AK, Sørensen, MC, Holst, F, Holgersen, S-E, Svendler Nielsen, C, Sattrup, L, Chemi, T, Bjørnsen, E, Illeris, H, Haugsted, M, Græsholm, N & Mortensen, JB 2017, Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign. Statens Kunstfond, København.

APA

Haastrup, L., Skyggebjerg, A. K., Sørensen, M. C., Holst, F., Holgersen, S-E., Svendler Nielsen, C., ... Mortensen, J. B. (2017). Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign. København: Statens Kunstfond.

Vancouver

Haastrup L, Skyggebjerg AK, Sørensen MC, Holst F, Holgersen S-E, Svendler Nielsen C o.a. Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign. København: Statens Kunstfond, 2017. 32 s.

Author

Haastrup, Lisbeth ; Skyggebjerg, Anna Karlskov ; Sørensen, Merete Cornet ; Holst, Finn ; Holgersen, Sven-Erik ; Svendler Nielsen, Charlotte ; Sattrup, Lise ; Chemi, Tatiana ; Bjørnsen, Egil ; Illeris, Helene ; Haugsted, Mads ; Græsholm, Niels ; Mortensen, Julie Bogetoft. / Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst : Forslag til Forskningsdesign. København : Statens Kunstfond, 2017. 32 s.

Bibtex

@book{19700f852aac4dcbabd21882b7075bfa,
title = "Effekten af B{\o}rn og Unges M{\o}de med Kunst: Forslag til Forskningsdesign",
abstract = "Rapporten er forskerpanelets grundl{\ae}ggende overvejelser om fokus for unders{\o}gelser i betydningen af b{\o}rn og unges m{\o}de med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres p{\aa} m{\o}det, hvor b{\o}rn og unge, kunstnere, l{\ae}rere/formidlere m{\o}des om kunsten – p{\aa} et sted og i sammenh{\ae}nge, som har egne m{\aa}l, rammer og betingelser for kunstm{\o}det. Begrebet arts education udfoldes s{\aa}ledes, at arbejde med kunst i relation til b{\o}rn og unge ikke modstilles til undervisning, men s{\aa}ledes, at kunst og undervisning er m{\aa}l og middel for hinanden.",
author = "Lisbeth Haastrup and Skyggebjerg, {Anna Karlskov} and S{\o}rensen, {Merete Cornet} and Finn Holst and Sven-Erik Holgersen and {Svendler Nielsen}, Charlotte and Lise Sattrup and Tatiana Chemi and Egil Bj{\o}rnsen and Helene Illeris and Mads Haugsted and Niels Gr{\ae}sholm and Mortensen, {Julie Bogetoft}",
note = "CURIS 2017 NEXS 384",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-92681-00-3",
publisher = "Statens Kunstfond",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst

T2 - Forslag til Forskningsdesign

AU - Haastrup, Lisbeth

AU - Skyggebjerg, Anna Karlskov

AU - Sørensen, Merete Cornet

AU - Holst, Finn

AU - Holgersen, Sven-Erik

AU - Svendler Nielsen, Charlotte

AU - Sattrup, Lise

AU - Chemi, Tatiana

AU - Bjørnsen, Egil

AU - Illeris, Helene

AU - Haugsted, Mads

AU - Græsholm, Niels

AU - Mortensen, Julie Bogetoft

N1 - CURIS 2017 NEXS 384

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.

AB - Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.

M3 - Rapport

SN - 978-87-92681-00-3

BT - Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst

PB - Statens Kunstfond

CY - København

ER -

ID: 196907545