Reinhard Stelter

Reinhard Stelter

Professor

ResearcherID: P-7070-2014

Scopus ID: 6603126228

Professor i idræts- og coaching psykologi. PhD i psykologi

Akkred. coachingpsykolog (ISCP)

Undervisning og vejledning inden for følgende områder:

  • Coaching
  • Livsstilsændringer
  • Identitet
  • Læring
  • Motivation
  • Ledelse
  • Talentudvikling

 

Primære forskningsområder

  • Coachingpsykologi (nexs.ku.dk/coaching)
  • Idrætspsykologi
  • Identitet og selvopfattelse
  • Talentudvikling
  • Sund livsstil
  • Læring
  • Ledelse
  • Kvalitativ og narrativ forskning

Undervisnings- og vejledningsområder

Forskellige kurser inden for idræts- og coaching psykologi på den humanistisk samfundsvidenskabelige uddannelse i idræt

Copenhagen Summer University: Coaching, Kierkegaard og lederskab (Course director)

Undervisning på Master of Public Governance: Det personlige lederskab, transformative dialoger og protreptik (modulansvar)

Vejledning af bachelor-, master- phd studerende 

Interesseområder

Coachingpsykologi, idrætspsykologi, transformative samtaler, lederskab, identitet, talentudvikling, livsstilsændring

Mulige interessekonflikter

Medlem af et antal editorial boards: International Coaching Psychology Review; Coaching: Theory, Research and Practice; Philosophy of Coaching: An International Journal;  International Journal of Mentoring and Coaching; Psychology of Sport and Exercise og Coachingpsykologi – The Danish Journal of Coaching Psychology.

Egen virksomhed “Coaching-dialog-personligt lederskab” (CVR nr.: 27353657)

Modtager af honorar som foredragsholder for en bred vifte af organsisationer, virksomheder og uddannelsessteder

Bestyrelsesmedlem i Det Lærende Fængsel, som pt arbejder med forebyggelse af kriminalitetstruede unge.

Associate - TAOS Institute, som fremmer socialkonstruktionisme i teori og praksis

Medlem af Advisory Board og underviser på Copenhagen Coaching Center

Medlem af Advisory Board ved SKOLEGLÆDE

Forfatter ved diverse forlag

Ekstern bedømmer på Cork University College, Ireland

ID: 3123