1. april 2019

Nyheden om mudderkarpen er IKKE en aprilsnar

Ikke aprilsnar

På Institut for Idræt og Ernæring udsendte vi denne morgen en nyhed om, at ”Danske forskere laver Siamesisk mudderkarpe om til næringsrig 'fiskesnack'”. Nyheden er efterfølgende blevet opsamlet af Ritzau på listen over årets aprilsnarre i medierne og blandt andet viderebragt af Ekstra Bladet.

Siamesisk mudderkarpe

Vi er taknemmelige for interessen i projektet, men gør opmærksom på, at nyheden IKKE er en aprilsnar. Det er ganske sandfærdigt, at Siamesisk mudderkarpe fra Mekong-floden tørres og laves til en næringsrig vaffel, der gives til underernærede børn.

Hvis man vil vide mere om sammenhængen mellem siamesiske mudderkarper og underernærede børn i Cambodia, kan man kontakte lektor Nanna Roos; mail nro@nexs.ku.dk, telefon: 3028 8988.

Med venlige hilsner
Kristian Madsen