Ph.d. forsvar: Badminton specific testing and development of physical on-court exercise capacity in elite youth badminton players

Christian Ole Møller Madsen

Ph.d. afhandling

Ph.d.-afhandlingen begynder med en generel præsentation af badminton. Dernæst kommer en præsentation af design og udvikling af to badmintonspecifikke tests.

Studie I omhandler udviklingen af testen, som kan evaluere spillernes maksimale bevægelseshastighed (hurtighedstest; B-SPEED) samt

Studie II, hvor testen skal kunne måle spillernes udholdenhedskapacitet (B-ENDURANCE). Begge tests er udviklet til at teste spillerne under spillignende betingelser.

I studie III undersøges udvikling af de fysiologiske egenskaber i dansk ungdomselitebadminton, og hvordan spillernes fysiske kapacitet udvikler sig op gennem ungdomsårene med reference til den fysiologiske kapacitet testet hos spillere i top-50 i verden.

2016, 144 sider,
ISBN 978 87 9177

30. juni 2016 kl. 15.00

Stenhus Gymnasium, Stenhusvej 20, 4300 Holbæk

Bedømmelsesudvalg

Associate Professor Mogens Theisen Pedersen (chair), Department of Nutrition, Exercise and Sports, University of Copenhagen, Denmark.

Professor David Cabello Manrique, University of Granada, Spain.

Associate Professor Lidija Petrinovic, University of Zagreb, Croatia.

Vejleder

Professor Lars Nybo, Department of Nutrition, Exercise and Sports, University of Copenhagen, Denmark.

Afhandlingen ligger til gennemsyn på Biblioteket, Nørre Allé 51, 2200 København N