SCIENCE for Breakfast: Generation Sunde Børn

GSB børn der løber

Hvad er vigtigere end vores børns sundhed?

SCIENCE for Breakfast præsenterer Generation Sunde Børn; et forsknings- og lokalsamfundsprojekt på 23 skoler i hele Danmark, der har til formål at skabe sunde og udviklende børneliv i trygge fællesskaber – med udgangspunkt i den nyeste viden om børns bevægelse, ernæring og sundhed.

Professor Nikolai Nordsborg byder velkommen og giver et kort indblik i afviklingen af 3 x 40 min. ekstra bevægelse om ugen i skoletiden i 1. - 3. klasse.

Lektor Camilla Trab Damsgaard fortæller om forskningen i effekten af skolemaden.

Professor Ulla Toft giver et indblik i samarbejdet med lokalsamfundet, foreningerne, SFO’en, kommunen og supermarkedet.

Kok og medstifter af ØJN Skolemad Søren Ejlersen fortæller om etableringen af en skolemad på 12 skoler.

Læs mere om Generation Sunde Børn her.

Mandag den 11. november kl. 8.15 - 9.30.

Fra kl. 8.00 serveres der kaffe og Grødøjn fra ØJN Skolemad.

Festauditoriet, Bülowsvej 17, 1870 Frederiksberg C

Tilmeld dig arrangementet her