Alle SKAL Lære at SVØMME: Udvikling og Evaluering

Research output: Book/ReportReportCommunication

Standard

Alle SKAL Lære at SVØMME : Udvikling og Evaluering. / Jeppesen, Lise Sohl; Runge Larsen, Lisbeth; Junggren, Stephan Emil; Koch, Sofie; Lüders, Kurt; Skovgaard, Thomas.

Odense : Dansk Svømmeunion, 2018. 92 p. (Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie)).

Research output: Book/ReportReportCommunication

Harvard

Jeppesen, LS, Runge Larsen, L, Junggren, SE, Koch, S, Lüders, K & Skovgaard, T 2018, Alle SKAL Lære at SVØMME: Udvikling og Evaluering. Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie), Dansk Svømmeunion, Odense. <http://allesvoemmer.dk/_files/Dokumenter/2300332_aslas_udviklingogevaluering_web.pdf>

APA

Jeppesen, L. S., Runge Larsen, L., Junggren, S. E., Koch, S., Lüders, K., & Skovgaard, T. (2018). Alle SKAL Lære at SVØMME: Udvikling og Evaluering. Dansk Svømmeunion. Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie) http://allesvoemmer.dk/_files/Dokumenter/2300332_aslas_udviklingogevaluering_web.pdf

Vancouver

Jeppesen LS, Runge Larsen L, Junggren SE, Koch S, Lüders K, Skovgaard T. Alle SKAL Lære at SVØMME: Udvikling og Evaluering. Odense: Dansk Svømmeunion, 2018. 92 p. (Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie)).

Author

Jeppesen, Lise Sohl ; Runge Larsen, Lisbeth ; Junggren, Stephan Emil ; Koch, Sofie ; Lüders, Kurt ; Skovgaard, Thomas. / Alle SKAL Lære at SVØMME : Udvikling og Evaluering. Odense : Dansk Svømmeunion, 2018. 92 p. (Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie)).

Bibtex

@book{6ebb1a370025424196b66688ac14dcb9,
title = "Alle SKAL L{\ae}re at SV{\O}MME: Udvikling og Evaluering",
abstract = "Alle skal l{\ae}re at sv{\o}mme (ASLAS) er igangsat af Dansk Sv{\o}mmeunion og TrygFonden. Projektet str{\ae}kker sig over en godt tre{\aa}rig periode fra 2015 til 2018.Forsknings- og Innovationscenter for Idr{\ae}t, Bev{\ae}gelse og L{\ae}ring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.Form{\aa}let har v{\ae}ret at levere viden p{\aa} tre af Alle skal l{\ae}re at sv{\o}mme-projektets centrale grund-sp{\o}rgsm{\aa}l: • Kan sv{\o}mning i skolen gennemf{\o}res med relevante resultater p{\aa} de mindre klassetrin (0.-3. klasse)? • Kan sv{\o}mning i skolen gennemf{\o}res i {\aa}bent vand?• Kan sv{\o}mning i skolen gennemf{\o}res med relevante resultater via komprimerede forl{\o}b (flere ugentlige lektioner i forl{\o}b af 1-6 ugers varighed)? I denne rapport samles der op p{\aa} kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der l{\ae}ses mere om de fem sv{\o}mmeundervisningstilgange, der er unders{\o}gt n{\ae}rmere.Ambitionen er, at rapporten kan tjene som opl{\ae}g og inspiration til udvikling af grundskolens sv{\o}mmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at v{\ae}re relevante og brugbare for de undervisere, som st{\aa}r med det daglige ansvar for at gennemf{\o}re og nyt{\ae}nke skolens sv{\o}mmeundervisning. ",
author = "Jeppesen, {Lise Sohl} and {Runge Larsen}, Lisbeth and Junggren, {Stephan Emil} and Sofie Koch and Kurt L{\"u}ders and Thomas Skovgaard",
note = "(Ekstern)",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "987-87-93704-00-8",
series = "Nye Veje til Sv{\o}mning i Skolen (Rapportserie)",
publisher = "Dansk Sv{\o}mmeunion",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Alle SKAL Lære at SVØMME

T2 - Udvikling og Evaluering

AU - Jeppesen, Lise Sohl

AU - Runge Larsen, Lisbeth

AU - Junggren, Stephan Emil

AU - Koch, Sofie

AU - Lüders, Kurt

AU - Skovgaard, Thomas

N1 - (Ekstern)

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Alle skal lære at svømme (ASLAS) er igangsat af Dansk Svømmeunion og TrygFonden. Projektet strækker sig over en godt treårig periode fra 2015 til 2018.Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.Formålet har været at levere viden på tre af Alle skal lære at svømme-projektets centrale grund-spørgsmål: • Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater på de mindre klassetrin (0.-3. klasse)? • Kan svømning i skolen gennemføres i åbent vand?• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater via komprimerede forløb (flere ugentlige lektioner i forløb af 1-6 ugers varighed)? I denne rapport samles der op på kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der læses mere om de fem svømmeundervisningstilgange, der er undersøgt nærmere.Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.

AB - Alle skal lære at svømme (ASLAS) er igangsat af Dansk Svømmeunion og TrygFonden. Projektet strækker sig over en godt treårig periode fra 2015 til 2018.Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner for ASLAS.Formålet har været at levere viden på tre af Alle skal lære at svømme-projektets centrale grund-spørgsmål: • Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater på de mindre klassetrin (0.-3. klasse)? • Kan svømning i skolen gennemføres i åbent vand?• Kan svømning i skolen gennemføres med relevante resultater via komprimerede forløb (flere ugentlige lektioner i forløb af 1-6 ugers varighed)? I denne rapport samles der op på kernefund og resultater fra det samlede udviklings- og evalueringsprojekt knyttet til ASLAS. I delrapporter kan der læses mere om de fem svømmeundervisningstilgange, der er undersøgt nærmere.Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.

M3 - Rapport

SN - 987-87-93704-00-8

T3 - Nye Veje til Svømning i Skolen (Rapportserie)

BT - Alle SKAL Lære at SVØMME

PB - Dansk Svømmeunion

CY - Odense

ER -

ID: 255353535