Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

Standard

Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values. / Winther, Helle.

2021. 18-19 Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

Harvard

Winther, H 2021, 'Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values', BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling, 11/11/2021 s. 18-19. <https://drive.google.com/file/d/17dmZ13_3Q39Wl5LmsMnaV-3hSrKvn2HH/view>

APA

Winther, H. (2021). Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values. 18-19. Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling. https://drive.google.com/file/d/17dmZ13_3Q39Wl5LmsMnaV-3hSrKvn2HH/view

Vancouver

Winther H. Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values. 2021. Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling.

Author

Winther, Helle. / Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values. Abstract fra BRIDGING - Movement, Creativity and Research, Jelling.2 s.

Bibtex

@conference{cf83183220114c648ec3cbe4a6cde02e,
title = "Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values",
abstract = "Dette opl{\ae}g er vil blive udformet som en foredragsworkshop, hvor deltagerne inviteres med p{\aa} en kreativ, legende og bev{\ae}gende rejse, der {\aa}bner for inquiry og erkendende samtale om indre v{\ae}rdier og autenticitet. Den handler ogs{\aa} om, hvor meget vi kan inspirere hinanden og s{\ae}tte vore verdner og professioner i bev{\ae}gelse gennem korte betydningsfulde m{\o}der og innovative, {\aa}bentsindede cirkler og f{\ae}llesskaber. Opl{\ae}gget tager afs{\ae}t i en {\ae}rlig og selvbiografisk performativ artikel med titlen ”Too hot to be researcher?” (Winther, 2022). Artiklen handler om min egen mange{\aa}rige og indimellem udfordrende undervisnings- og forskningsrejse, hvor bev{\ae}gelse, kunst og fort{\ae}llinger altid har v{\ae}ret n{\ae}rt forbundne. Her er jeg ogs{\aa} blevet dybt inspireret af kreative, innovative og kunstnerisk inspirerede forskere og undervisere, der har haft mod til at g{\aa} nye veje (Bagley & Cancienne, 2002; Brearly, 2008; Douglas & Carless, 2008; 2011; Jones, 2017; Hearing & Jones, 2018; Jones & Leavy, 2014; Leavy; 2018; Pink, 2014; Sparkes, et al., 2003; Sabetti, 2001; Todres, 2009). Undervejs i denne selvbiografiske skriveproces blev jeg mere og mere klar over mine egne indre v{\ae}rdier og opdagede hvor meget {\aa}bentsindede kolleger, tilf{\ae}ldige m{\o}der og ”creative circles” har v{\ae}ret n{\ae}rende for min professionelle vej. Og for mit mod til at v{\ae}re tro mod egne v{\ae}rdier og som Levy & Jones (2014) skriver, ”to walk through fear”.Derfor inviteres I med ind p{\aa} denne rejse, hvor I hver is{\ae}r kan f{\aa} rum til at m{\ae}rke jeres egne v{\ae}rdier og det, der bev{\ae}ger jer og dele jeres fort{\ae}llinger med Bridging kolleger. Workshopdelen af denne pr{\ae}sentationen er kreativt og ret enkelt designet og kan ogs{\aa} bruges med studerende. Herunder studerende, der er optagede af Kroppens sprog i professionel praksis (Winther, 2012) og er nysgerrige p{\aa} at udvikle deres eget professionspersonlige lederskab, n{\aa}r de s{\ae}tter b{\o}rn og unge i bev{\ae}gelse.",
author = "Helle Winther",
note = "CURIS 2021 NEXS 347; BRIDGING - Movement, Creativity and Research : Dansk bev{\ae}gelses- og idr{\ae}tsp{\ae}dagogisk forskningsnetv{\ae}rk, BRIDGING 2021 ; Conference date: 11-11-2021",
year = "2021",
month = nov,
day = "12",
language = "Dansk",
pages = "18--19",
url = "https://bridging.nu/konference/",

}

RIS

TY - ABST

T1 - Too hot? How to move and embrace your courage, creativity and inner values

AU - Winther, Helle

N1 - CURIS 2021 NEXS 347

PY - 2021/11/12

Y1 - 2021/11/12

N2 - Dette oplæg er vil blive udformet som en foredragsworkshop, hvor deltagerne inviteres med på en kreativ, legende og bevægende rejse, der åbner for inquiry og erkendende samtale om indre værdier og autenticitet. Den handler også om, hvor meget vi kan inspirere hinanden og sætte vore verdner og professioner i bevægelse gennem korte betydningsfulde møder og innovative, åbentsindede cirkler og fællesskaber. Oplægget tager afsæt i en ærlig og selvbiografisk performativ artikel med titlen ”Too hot to be researcher?” (Winther, 2022). Artiklen handler om min egen mangeårige og indimellem udfordrende undervisnings- og forskningsrejse, hvor bevægelse, kunst og fortællinger altid har været nært forbundne. Her er jeg også blevet dybt inspireret af kreative, innovative og kunstnerisk inspirerede forskere og undervisere, der har haft mod til at gå nye veje (Bagley & Cancienne, 2002; Brearly, 2008; Douglas & Carless, 2008; 2011; Jones, 2017; Hearing & Jones, 2018; Jones & Leavy, 2014; Leavy; 2018; Pink, 2014; Sparkes, et al., 2003; Sabetti, 2001; Todres, 2009). Undervejs i denne selvbiografiske skriveproces blev jeg mere og mere klar over mine egne indre værdier og opdagede hvor meget åbentsindede kolleger, tilfældige møder og ”creative circles” har været nærende for min professionelle vej. Og for mit mod til at være tro mod egne værdier og som Levy & Jones (2014) skriver, ”to walk through fear”.Derfor inviteres I med ind på denne rejse, hvor I hver især kan få rum til at mærke jeres egne værdier og det, der bevæger jer og dele jeres fortællinger med Bridging kolleger. Workshopdelen af denne præsentationen er kreativt og ret enkelt designet og kan også bruges med studerende. Herunder studerende, der er optagede af Kroppens sprog i professionel praksis (Winther, 2012) og er nysgerrige på at udvikle deres eget professionspersonlige lederskab, når de sætter børn og unge i bevægelse.

AB - Dette oplæg er vil blive udformet som en foredragsworkshop, hvor deltagerne inviteres med på en kreativ, legende og bevægende rejse, der åbner for inquiry og erkendende samtale om indre værdier og autenticitet. Den handler også om, hvor meget vi kan inspirere hinanden og sætte vore verdner og professioner i bevægelse gennem korte betydningsfulde møder og innovative, åbentsindede cirkler og fællesskaber. Oplægget tager afsæt i en ærlig og selvbiografisk performativ artikel med titlen ”Too hot to be researcher?” (Winther, 2022). Artiklen handler om min egen mangeårige og indimellem udfordrende undervisnings- og forskningsrejse, hvor bevægelse, kunst og fortællinger altid har været nært forbundne. Her er jeg også blevet dybt inspireret af kreative, innovative og kunstnerisk inspirerede forskere og undervisere, der har haft mod til at gå nye veje (Bagley & Cancienne, 2002; Brearly, 2008; Douglas & Carless, 2008; 2011; Jones, 2017; Hearing & Jones, 2018; Jones & Leavy, 2014; Leavy; 2018; Pink, 2014; Sparkes, et al., 2003; Sabetti, 2001; Todres, 2009). Undervejs i denne selvbiografiske skriveproces blev jeg mere og mere klar over mine egne indre værdier og opdagede hvor meget åbentsindede kolleger, tilfældige møder og ”creative circles” har været nærende for min professionelle vej. Og for mit mod til at være tro mod egne værdier og som Levy & Jones (2014) skriver, ”to walk through fear”.Derfor inviteres I med ind på denne rejse, hvor I hver især kan få rum til at mærke jeres egne værdier og det, der bevæger jer og dele jeres fortællinger med Bridging kolleger. Workshopdelen af denne præsentationen er kreativt og ret enkelt designet og kan også bruges med studerende. Herunder studerende, der er optagede af Kroppens sprog i professionel praksis (Winther, 2012) og er nysgerrige på at udvikle deres eget professionspersonlige lederskab, når de sætter børn og unge i bevægelse.

UR - https://bridging.nu/konference/

M3 - Konferenceabstrakt til konference

SP - 18

EP - 19

T2 - BRIDGING - Movement, Creativity and Research

Y2 - 11 November 2021

ER -

ID: 284637015