30. november 2017

Lotte Lauritzen ny professor mso

Udnævnelse

Lotte Lauritzen er pr. 1. oktober 2017 tiltrådt som professor mso. (med særlige opgaver) indenfor bioaktive fedtstoffer og sundhed ved Institut for Idræt og Ernæring, sektionen for Børne- og International Ernæring.

Lotte LauritzenLotte Lauritzen har igennem hele sin karriere arbejdet med fedtstoffers biologiske effekter – i celler, dyr og mennesker og har igennem de seneste 20 år været tilknyttet Institut for Idræt og Ernæring, hvor hun har udført en række studier om betydningen af specielt essentielle fedtsyrer i relation til vækst, udvikling og sundhed.

Lotte Lauritzen vil således fortsat bidrage til at udbygge denne ekspertise såvel på instituttet i sektionen for Børne- og International Ernæring som i samarbejdet på tværs af instituttets og universitetets forskningsområder.

Lotte Lauritzens tiltrædelsesforelæsning vil foregå 4. maj 2018.