Ph.d. forsvar: Preventing undernutrition in Cambodia

Assessing the effects of improved local complementary food on growth

Jutta Kloppenborg Heick Skau

Ph.d. afhandling

Forside af Ph.d. afhandling

Formålet med denne ph.d. afhandling var at måle effekten af lokalt producerede overgangskosts produkter på kropssammensætning og lineær vækst hos 6-15 måneder gamle cambodjanske børn.

Ydermere, at beskrive sammenhængen mellem ernæringsstatus og kropssammensætning hos børn i alderen 6 og 15 måneder; og til sidst at undersøge lokale cambodjanske fødevarers evne til at forebygge underernæring og samtidig fremhæve de udfordringer der er ved forebyggelse af underernæring i Cambodja.

2013, 122 sider,
ISBN 978 87 7611 633 0

13. januar 2014 kl. 13.00

Auditorium A2-70.04 Marmorhallen, Thorvaldsensvej 40, 1871 Frederiksberg C.

Bedømmelsesudvalg

Susanne Gjedsted Bügel (Chair), Associated Professor, Department of Nutrition Exercise and Sports, University of Copenhagen, Denmark.

Saskia de Pee, Senior nutrition advisor, World Food Programme, Rome.

André Briend, Affiliated Professor, Department of International Health, University of Tampere, Tampere, Finland.

Vejledere

Nanna Roos, Associated Professor, Department of Nutrition Exercise and Sports, University of Copenhagen, Denmark.

Henrik Friis, Professor, Department of Nutrition Exercise and Sports, University of Copenhagen, Denmark.

Kim F Michaelsen, Professor, Department of Nutrition Exercise and Sports, University of Copenhagen, Denmark.

Frank Wieringa, Senior Researcher,  Institut de Recherche pour le Développement (IRD), Montpellier, France.

Afhandlingen ligger til gennemsyn på Biblioteket, Nørre Allé 51, 2200 København N.