Talking and learning physics: predicting future grades from network measures and Force Concept Inventory pretest scores

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Studerendes interaktioner i læringssituationer er et fundament af sociokulturel læringsteori, og sociale netværk analyse kan anvendes til at kvantificere de studerendes relationer. Artiklen viser hvordan selvrapporterede interaktioner mellem studerende kan repræsentere meningsdannelsesprocesser
og bruger dette til at forstå, hvordan kvantitative mål, der beskriver positionen i et netværk, kaldet centralitetsmål, kan forstås i lyset af interaktioner, der sker i forbindelse med et fysikkursus på universitetsplan.
Bidragets oversatte titelTal og lær fysik: Forudsigelser af fremtidige karakterer baseret på netværksmål og Force Concept Inventory præ-test scorer
OriginalsprogEngelsk
Artikelnummer020109
TidsskriftPhysical Review Physics Education Research
Vol/bind9
Antal sider13
ISSN1554-9178
DOI
StatusUdgivet - 2013

ID: 48657932