Mapping student online actions

Publikation: KonferencebidragPosterForskningfagfællebedømt

Dokumenter

Virtual Neutrons for Teaching pojektet (vnt.nmi3.org) har konverteret traditionel lærebog materiale i en wiki-stil online lærebog, der indeholder den samme tekst og ligninger som en traditionel tekstbog, men har tilføjet funktioner som følge af online-natur. To af disse funktioner er hypertekst sejladsen (i-tekst og navigation bar) og såkaldte wiki-problemer, hvoraf nogle har forbundet tips og løsninger. For disse problemer, studerende vælger aktivt, om og hvornår der skal vise problem hints og løsninger under problemløsning. Studerende kan også navigere siden som en del af deres problemløsning strategi. I denne undersøgelse bruger vi web analytics software til at spore studerende online adfærd ved at registrere, hvad bestemte objekter på bestemte websider studerende klikker på, og når hvert klik forekommer. For hver optaget session, vi skabe netværk baseret på de studerendes klik: En rettet forbindelse mellem to knudepunkter, 1 og 2, er trukket, hvis objektet repræsenteres af knudepunkt 2 klikkes højre AF-objektet repræsenteres af knudepunkt 1. Indledende analyse af disse netværk viser to generelle typer af adfærd: I en type, der er lidt interaktion med online indhold. Den studerende navigerer til den side, hvor problemet opstår og hurtigt presser "show hint" / "Vis løsning", når disse er tilgængelige. Netværk af disse møder er kendetegnet ved store loops og relativt få hubs. I den anden type, synes der at være mere interaktion med online-indhold. Den studerende navigerer sider, vender tilbage til problemet tekst, trykker "show hint" / "Vis løsning", men skjuler dem igen og undertiden genåbne efter at have besøgt.
Bidragets oversatte titelKortlægning af studerendes online handlinger
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato27 mar. 2015
StatusUdgivet - 27 mar. 2015
BegivenhedComplenet 2015 - New York, USA
Varighed: 25 mar. 201527 mar. 2015

Konference

KonferenceComplenet 2015
LandUSA
ByNew York
Periode25/03/201527/03/2015

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 132770205