Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole? Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole? Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen. / Haastrup, Lisbeth; Sørensen, Merete Cornet; Chemi, Tatiana; Svendler Nielsen, Charlotte; Sattrup, Lise; Holst, Finn; Græsholm, Niels; Jacobsen, Sarah Trolle; Toft, Nana.

København : Statens Kunstfond, 2017. 31 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

Haastrup, L, Sørensen, MC, Chemi, T, Svendler Nielsen, C, Sattrup, L, Holst, F, Græsholm, N, Jacobsen, ST & Toft, N 2017, Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole? Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen. Statens Kunstfond, København. <https://www.kunst.dk/publikationer/2017/kunstneriske-partnerskaber-i-den-aabne-skole/>

APA

Haastrup, L., Sørensen, M. C., Chemi, T., Svendler Nielsen, C., Sattrup, L., Holst, F., Græsholm, N., Jacobsen, S. T., & Toft, N. (2017). Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole? Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen. Statens Kunstfond. https://www.kunst.dk/publikationer/2017/kunstneriske-partnerskaber-i-den-aabne-skole/

Vancouver

Haastrup L, Sørensen MC, Chemi T, Svendler Nielsen C, Sattrup L, Holst F o.a. Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole? Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen. København: Statens Kunstfond, 2017. 31 s.

Author

Haastrup, Lisbeth ; Sørensen, Merete Cornet ; Chemi, Tatiana ; Svendler Nielsen, Charlotte ; Sattrup, Lise ; Holst, Finn ; Græsholm, Niels ; Jacobsen, Sarah Trolle ; Toft, Nana. / Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole? Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen. København : Statens Kunstfond, 2017. 31 s.

Bibtex

@book{b3c732c4d3b04f009c0c91fa9de5b242,
title = "Kunstneriske Partnerskaber i den {\AA}bne Skole?: Forskningsdesign for B{\o}rn og Unges M{\o}de med Kunst i Skolen",
abstract = "Rapporten er en videref{\o}relse af {"}Effekten af b{\o}rns og unges m{\o}de med kunst{"} og opstiller et overordnet forskningsdesign for projekter, hvor b{\o}rn, unge, kunstnere, l{\ae}rere og formidlere m{\o}des om kunstneriske processer og l{\ae}ring. Forskningsdesignet baserer sig p{\aa} to grundl{\ae}ggende sp{\o}rgsm{\aa}l – dels hvilken betydning m{\o}det med kunsten har for forskellige deltagere og dels, hvordan man kan evaluere p{\aa} denne betydning. Herudover diskuteres mulighederne for at etablere m{\o}der om kunsten i forskellige partnerskabsmodeller. ",
author = "Lisbeth Haastrup and S{\o}rensen, {Merete Cornet} and Tatiana Chemi and {Svendler Nielsen}, Charlotte and Lise Sattrup and Finn Holst and Niels Gr{\ae}sholm and Jacobsen, {Sarah Trolle} and Nana Toft",
note = "CURIS 2017 NEXS 385",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-92681-04-1",
publisher = "Statens Kunstfond",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole?

T2 - Forskningsdesign for Børn og Unges Møde med Kunst i Skolen

AU - Haastrup, Lisbeth

AU - Sørensen, Merete Cornet

AU - Chemi, Tatiana

AU - Svendler Nielsen, Charlotte

AU - Sattrup, Lise

AU - Holst, Finn

AU - Græsholm, Niels

AU - Jacobsen, Sarah Trolle

AU - Toft, Nana

N1 - CURIS 2017 NEXS 385

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Rapporten er en videreførelse af "Effekten af børns og unges møde med kunst" og opstiller et overordnet forskningsdesign for projekter, hvor børn, unge, kunstnere, lærere og formidlere mødes om kunstneriske processer og læring. Forskningsdesignet baserer sig på to grundlæggende spørgsmål – dels hvilken betydning mødet med kunsten har for forskellige deltagere og dels, hvordan man kan evaluere på denne betydning. Herudover diskuteres mulighederne for at etablere møder om kunsten i forskellige partnerskabsmodeller.

AB - Rapporten er en videreførelse af "Effekten af børns og unges møde med kunst" og opstiller et overordnet forskningsdesign for projekter, hvor børn, unge, kunstnere, lærere og formidlere mødes om kunstneriske processer og læring. Forskningsdesignet baserer sig på to grundlæggende spørgsmål – dels hvilken betydning mødet med kunsten har for forskellige deltagere og dels, hvordan man kan evaluere på denne betydning. Herudover diskuteres mulighederne for at etablere møder om kunsten i forskellige partnerskabsmodeller.

M3 - Rapport

SN - 978-87-92681-04-1

BT - Kunstneriske Partnerskaber i den Åbne Skole?

PB - Statens Kunstfond

CY - København

ER -

ID: 196907932