Patterns in the form of formative feedback and student response

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Patterns in the form of formative feedback and student response. / Ellegaard, Marianne; Damsgaard, Linn; Bruun, Jesper; Johannsen, Bjørn Friis.

I: Assessment and Evaluation in Higher Education, Bind 43, Nr. 5, 2018, s. 727-744.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Ellegaard, M, Damsgaard, L, Bruun, J & Johannsen, BF 2018, 'Patterns in the form of formative feedback and student response', Assessment and Evaluation in Higher Education, bind 43, nr. 5, s. 727-744. https://doi.org/10.1080/02602938.2017.1403564

APA

Ellegaard, M., Damsgaard, L., Bruun, J., & Johannsen, B. F. (2018). Patterns in the form of formative feedback and student response. Assessment and Evaluation in Higher Education, 43(5), 727-744. https://doi.org/10.1080/02602938.2017.1403564

Vancouver

Ellegaard M, Damsgaard L, Bruun J, Johannsen BF. Patterns in the form of formative feedback and student response. Assessment and Evaluation in Higher Education. 2018;43(5):727-744. https://doi.org/10.1080/02602938.2017.1403564

Author

Ellegaard, Marianne ; Damsgaard, Linn ; Bruun, Jesper ; Johannsen, Bjørn Friis. / Patterns in the form of formative feedback and student response. I: Assessment and Evaluation in Higher Education. 2018 ; Bind 43, Nr. 5. s. 727-744.

Bibtex

@article{c78bd009a7a7412facad1b0e61231963,
title = "Patterns in the form of formative feedback and student response",
abstract = "Formativ feedback modtager i {\o}jeblikket opm{\ae}rksomhed som et effektivt middel til at {\o}ge studerendes l{\ae}ring. Men hvordan man s{\ae}tter rammerne for at opn{\aa} den bedste effekt er l{\o}bende til debat. I denne unders{\o}gelse analyserer vi et skriftligt datas{\ae}t med 174 segmenter af l{\ae}rerfeedback og studerendes svar, kodet ved hj{\ae}lp af 10 feedbackkategorier og 14 responskategorier. Da det h{\ae}vdes, at feedback er en dialog mellem elever og l{\ae}rere, ses forbindelserne mellem feedback- og responssegmenter som en dialogisk ramme, som vi visualiserer og forst{\aa}r ved hj{\ae}lp af netv{\ae}rksanalyse. Fra dette netv{\ae}rk konkluderer vi, at nogle m{\aa}der at formulere feedback p{\aa} er mere produktive end andre og sandsynligvis vil f{\o}re til svartyper, der kan tages som indikatorer p{\aa} l{\ae}ring. Vi identificerer s{\aa}ledes {"}refleksionsgruppen{"} af ​​svar, der best{\aa}r af kategorierne {"}reflekterende respons{"}, {"}forklaring{"} og {"}elever unders{\o}ger egen t{\ae}nkning{"}. Feedbackkategorierne, der prim{\ae}rt leder til svar der h{\o}rer under refleksionsgruppen, er {"}{\aa}bne sp{\o}rgsm{\aa}l{"}, {"}undrende sp{\o}rgsm{\aa}l{"} og {"}ledende sp{\o}rgsm{\aa}l{"}, som vi kategoriserer som {"}sp{\o}rgegruppen{"}. Vi diskuterer disse m{\o}nstre mod et tidligere offentliggjort rammev{\ae}rkt{\o}j, og ved at diskutere specifikke eksempler, giver vi et bud p{\aa}, hvad der kan g{\o}re feedback formativ.",
author = "Marianne Ellegaard and Linn Damsgaard and Jesper Bruun and Johannsen, {Bj{\o}rn Friis}",
year = "2018",
doi = "10.1080/02602938.2017.1403564",
language = "English",
volume = "43",
pages = "727--744",
journal = "Assessment and Evaluation in Higher Education",
issn = "0260-2938",
publisher = "Taylor & Francis",
number = "5",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Patterns in the form of formative feedback and student response

AU - Ellegaard, Marianne

AU - Damsgaard, Linn

AU - Bruun, Jesper

AU - Johannsen, Bjørn Friis

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Formativ feedback modtager i øjeblikket opmærksomhed som et effektivt middel til at øge studerendes læring. Men hvordan man sætter rammerne for at opnå den bedste effekt er løbende til debat. I denne undersøgelse analyserer vi et skriftligt datasæt med 174 segmenter af lærerfeedback og studerendes svar, kodet ved hjælp af 10 feedbackkategorier og 14 responskategorier. Da det hævdes, at feedback er en dialog mellem elever og lærere, ses forbindelserne mellem feedback- og responssegmenter som en dialogisk ramme, som vi visualiserer og forstår ved hjælp af netværksanalyse. Fra dette netværk konkluderer vi, at nogle måder at formulere feedback på er mere produktive end andre og sandsynligvis vil føre til svartyper, der kan tages som indikatorer på læring. Vi identificerer således "refleksionsgruppen" af ​​svar, der består af kategorierne "reflekterende respons", "forklaring" og "elever undersøger egen tænkning". Feedbackkategorierne, der primært leder til svar der hører under refleksionsgruppen, er "åbne spørgsmål", "undrende spørgsmål" og "ledende spørgsmål", som vi kategoriserer som "spørgegruppen". Vi diskuterer disse mønstre mod et tidligere offentliggjort rammeværktøj, og ved at diskutere specifikke eksempler, giver vi et bud på, hvad der kan gøre feedback formativ.

AB - Formativ feedback modtager i øjeblikket opmærksomhed som et effektivt middel til at øge studerendes læring. Men hvordan man sætter rammerne for at opnå den bedste effekt er løbende til debat. I denne undersøgelse analyserer vi et skriftligt datasæt med 174 segmenter af lærerfeedback og studerendes svar, kodet ved hjælp af 10 feedbackkategorier og 14 responskategorier. Da det hævdes, at feedback er en dialog mellem elever og lærere, ses forbindelserne mellem feedback- og responssegmenter som en dialogisk ramme, som vi visualiserer og forstår ved hjælp af netværksanalyse. Fra dette netværk konkluderer vi, at nogle måder at formulere feedback på er mere produktive end andre og sandsynligvis vil føre til svartyper, der kan tages som indikatorer på læring. Vi identificerer således "refleksionsgruppen" af ​​svar, der består af kategorierne "reflekterende respons", "forklaring" og "elever undersøger egen tænkning". Feedbackkategorierne, der primært leder til svar der hører under refleksionsgruppen, er "åbne spørgsmål", "undrende spørgsmål" og "ledende spørgsmål", som vi kategoriserer som "spørgegruppen". Vi diskuterer disse mønstre mod et tidligere offentliggjort rammeværktøj, og ved at diskutere specifikke eksempler, giver vi et bud på, hvad der kan gøre feedback formativ.

U2 - 10.1080/02602938.2017.1403564

DO - 10.1080/02602938.2017.1403564

M3 - Journal article

VL - 43

SP - 727

EP - 744

JO - Assessment and Evaluation in Higher Education

JF - Assessment and Evaluation in Higher Education

SN - 0260-2938

IS - 5

ER -

ID: 186871509