Arbejdshukommelsens indvirkning på motorisk indlæring

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Enhver idrætsunderviser kan forevise og beskrive et volleyballfingerslag, og mange kan begrunde, hvorfor bevægelsen er, som den er. Men kan lige så mange undervisere forklare, hvordan arbejdshukommelsen bidrager i indlæringsfasen af den motoriske færdighed?
Underviserens evner bygger ofte på erfaringen - hvilket er godt – udfordringen er, at det tager meget lang tid at oparbejde erfaringen. Måske kan man tage nogle kvantespring på ”forbedringsstigen” ved at have lidt mere teoretisk-praktisk viden om nogle af de bagvedliggende mekanismer. Denne artikel vil derfor fokusere på arbejdshukommelsens indvirkning på motorisk indlæring. Yderligere læsning kan findes i den nye undervisningsbog Boldspil og motorisk indlæring (Wienecke J, 2015).
OriginalsprogDansk
TidsskriftForum for Idraet
Vol/bind32
Sider (fra-til)27-34
Antal sider8
ISSN1904-2183
StatusUdgivet - 2017

Bibliografisk note

CURIS 2017 NEXS 081

ID: 174210821