Linn Damsgaard

Linn Damsgaard

Ph.d.-studerende


Udgivelsesår:
  1. 2021
  2. Udgivet

    Motor-enriched learning for improving pre-reading and word recognition skills in preschool children aged 5-6 years - study protocol for the PLAYMORE randomized controlled trial

    Gejl, A. K., Malling, Anne Sofie Bøgh, Damsgaard, Linn, Veber-Nielsen, A. & Wienecke, Jacob, 2021, I: B M C Pediatrics. 21, 18 s., 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Six weeks of basketball combined with mathematics in physical education classes can improve children's motivation for mathematics

    Wienecke, Jacob, Hauge, J., Nielsen, Glen, Mouritzen, K. & Damsgaard, Linn, 2021, I: Frontiers in Psychology. 12, 12 s., 636578.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. E-pub ahead of print

    Word reading, letter knowledge and memory skills in Danish children (6-year-olds)

    Malling, Anne Sofie Bøgh, Juul, Holger, Gejl, A. K., Damsgaard, Linn, Wienecke, J. & Nielsen, A. V., 2021, (E-pub ahead of print) I: Scandinavian Journal of Educational Research.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. 2020
  6. Udgivet

    Motor-enriched encoding can improve children’s early letter recognition

    Damsgaard, Linn, Elleby, S. R., Gejl, A. K., Malling, Anne Sofie Bøgh, Bugge, A., Lundbye-Jensen, Jesper, Poulsen, Mads, Nielsen, Glen & Wienecke, Jacob, 2020, I: Frontiers in Psychology. 11, 12 s., 1207.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. 2019
  8. Udgivet

    Plasma creatinine as predictor of delayed elimination of high-dose methotrexate in childhood acute lymphoblastic leukemia: A Danish population-based study

    Schmidt, D., Kristensen, K., Schrøder, H., Wehner, P. S., Rosthøj, S., Heldrup, J., Damsgaard, Linn, Schmiegelow, Kjeld & Mikkelsen, T. S., 2019, I: Pediatric Blood & Cancer. 66, 6, 6 s., e27637.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2018
  10. Udgivet

    Patterns in the form of formative feedback and student response

    Ellegaard, Marianne, Damsgaard, Linn, Bruun, Jesper & Johannsen, B. F., 2018, I: Assessment and Evaluation in Higher Education. 43, 5, s. 727-744 18 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

ID: 169093040