24. februar 2017

USG Studenteridræt bliver til KSI

Navneskiftet blev vedtaget på foreningens ekstraordinære generalforsamling onsdag d. 22. februar 2017. Det nye navn vil ikke medføre nogen ændringer i den nuværende sæson frem til maj 2017.

Fysisk aktivitet og idræt, leg og begejstring er effektive redskaber til at skabe både sundhed, miljø og netværk, og det er det USG, nu KSI, har skabt i næsten 100 år. Vi ved også at både studerende og ansatte præsterer bedre mentalt, når man er fysisk aktiv. Og muligheden for at få ny energi, et pusterum eller nye venskaber bør være en naturlig del af livet på universitetet” fortæller formand for KSI’s bestyrelse og Institutleder på Institut for Idræt og Ernæring, professor Arne Astrup, om forandringen.

USG's kvinde-futsalhold, der var ubesejrede i københavnsserien 2016/2017, og som næste år skal spille i Futsal Kvindeserie Øst, som er den øverste liga i Danmark sammen med Futsal Kvindeserie Vest.

Samme omgivelser - nye vedtægter

Sammen med det nye navn er der vedtaget et sæt nye vedtægter, der blandt andet betyder, at KSI fremover primært optager nye medlemmer, der er studerende på Københavns Universitet. Alumner og ansatte på Københavns Universitet kan blive optaget i det omfang, der er ledige pladser. Nuværende medlemmer fortsætter dog som hidtil – også selvom de ikke er relateret til Københavns Universitet. Ændringerne træder i kraft 1. maj 2017.

Om KSI

Københavns Universitets Studenteridræt - KSI er en selvstændig idrætsforening med tilknytning til Københavns Universitet. Foreningen har mere end 6500 medlemmer, der dyrker idræt og bevægelse inden for mere end 70 forskellige idrætsgrene og på mere end 350 forskellige hold.

Faktatal per 17. februar 2017

Nuværende antal medlemmer: 5135