Når lærerne blander sig udenom, vokser drengene – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

NEXS > NYHEDER > 2015 nyheder > Når lærerne blander si...

20. februar 2015

Når lærerne blander sig udenom, vokser drengene

coaching

har som en nytænkning fået plads, som en del af understøttende undervisning på Rådmandsgade Skole. Coachingindsatsen er en del af projektet ”Unge, holdspil og aktiv medborgerskab” støttet af Nordea-fonden under Center for Holdspil og Sundhed og udføres minimum over to skoleår.

Læs artiklen i folkeskolelærernes fagblad Folkeskolen.

Unge, holdspil og aktiv medborgerskab

Mange bydele i Danmark har store sociale udfordringer med mandlige unge og deres evne til bl.a. at tage aktivt ansvar for deres egen livssituation. For at skabe nye perspektiver på unges liv tager forskningsprojektet afsæt i disse unge for at give dem mulighed for at opnå livskompetencer og gøre dem livsduelige gennem aktiv deltagelse i holdspil, forskellige sociale og faglige læringsaktiviteter samt coaching/mentoring.

Projektet er et samarbejde imellem fodboldklubben Nørrebro United og i alt 26 frivillige coaches og flere øvrige samarbejdspartnere.