2.4 mill. til forskning om "Kroppens betydning for lederskab og socialpædagogiske kompetencer" – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

NEXS > NYHEDER > 2014 nyheder > 2.4 mill. til forsknin...

28. november 2014

2.4 mill. til forskning om "Kroppens betydning for lederskab og socialpædagogiske kompetencer"

kroppens sprog

Børn er i konstant bevægelse. De taler, sanser og forstår kroppens sprog. Kroppen sprog har også stor betydning i den tillidsfulde lærer-elev relation. Derfor skal kroppens betydning for lærerens lederskab og socialpædagogiske kompetence undersøges nærmere.

Ph.d. rådet for uddannelsesforskning har for nylig bevilliget 2.4 millioner kroner til forskning i Kroppens betydning for lederskab og socialpædagogiske kompetencer”.

Herunder bevilges en fuldt finansieret ph.d. til lektor Mathias Berg fra UCC. Midlerne gives dermed også til forskningsområdet "Embodiment and learning in education" v/ Helle Winther og Charlotte Svendler Nielsen på Institut for Idræt og Ernæring og til UCC forsknings og udviklingsafdeling v/ Vibeke Schrøder.

Mathias Bergs projekt er tæt forbundet med Helle Winthers forskning om Kroppens sprog i professionel praksis. Projektet udarbejdes i nært samarbejde med mellem UCC og Institut for Idræt og Ernæring.

Kontakt

Helle Winther